Helsingin keskusta ei ole leirintäalue!

Helsingin Perussuomalaisten Nuorten ja PerusNaiset Helsinki ry:n kannanotto
Julkaisuvapaa

Helsinkiläiset ovat viime viikkoina seuranneet erikoista farssia kaupungin ydinkeskustassa. Rautatieaseman alueelle on leiriytynyt telttojen ja kylttien kanssa laittomasti maassa olevia siirtolaisia. Helsingin perussuomalaiset nuoriso- ja naisjärjestö vaativat, että kaupunki hajottaa siirtolaisleirin välittömästi.

“Maahanmuuttoviraston ja tuomioistuimien päätöksiä ei jalkaa polkemalla kaadeta. Yötä päivää metelöiminen ja riehuminen ydinkeskustassa häiritsee tavallisia kansalaisia, eivätkä laittomat maassaolijat saavuta tempauksellaan mitään. Kaupungin pitää purkaa häiritsevä mielenosoitus mahdollisimman pian. Jos ihmiset välttämättä haluavat telttaretkeillä, suosittelemme lähtöä landelle”, tokaisee Helsingin PS-Nuorten puheenjohtaja Toni Ahva.

Leirintäalueesta on seurannut paljon häiriötä, ja kaupungin katuja on sotkettu ja käytetty ulkohuussina. Häiritsevä, viikkoja kestävä protesti ei kuulu kokoontumisvapauden piiriin, vaan mielenosoitus on voitava rauhallisesti purkaa.

“Muissa Euroopan suurissa kaupungeissa on nähty samanlaisten siirtolaisleirien syntymistä, kun laillisen ja perusteellisen käsittelyn hakemukselleen saaneet turvapaikanhakijat eivät suostu tottelemaan virkavaltaa ja poistumaan maasta. Telttaleirit keskustassa vaarantavat ohikulkijoiden turvallisuutta ja viihtyisyyttä. Tätä sirkusta on katseltu jo riittävän kauan. Odotamme kaupungin johdolta ripeitä toimia”, vaatii PerusNaiset Helsinki ry:n puheenjohtaja Mari Rantanen.

Toni Ahva
Puheenjohtaja, Helsingin Perussuomalaiset Nuoret
toni@toniahva.fi

Mari Rantanen
Puheenjohtaja, PerusNaiset Helsinki ry.
marirantanen@elisanet.fi

Julkaistu 21.2.2017 klo 6.00