Helsingistä on tehtävä jälleen turvallinen

Helsingin PS-Nuorten kannanotto
Julkaisuvapaa

Helsingissä otettiin lauantai-iltana kiinni kolme ulkomaalaistaustaista miestä epäiltyinä lapsen törkeästä seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja törkeästä raiskauksesta. Aiemmin on jo tullut ilmi ulkomaalaistaustaisten miesten alaikäisiin kohdistunut seksuaalirikosaalto Oulussa, jossa on vähintään 16 epäiltyä. Tapauksia yhdistää se, että uhrit ovat olleet alaikäisiä, ja epäillyt ovat tulleet Suomeen turvapaikanhakijoina tai kiintiöpakolaisina. Ilmi tulleet tapaukset ovat kuitenkin vain jäävuoren huippu.

On aivan käsittämätöntä, että kielteisen päätöksen saaneet turvapaikanhakijat saavat kulkea vapaasti kaduilla. Luulisi, että jatkuvasti paljastuvat uudet seksuaalirikokset osoittaisivat näiden ihmisten olevan turvallisuusriski yhteiskunnalle, etenkin nuorille tytöille. Kielteisen päätöksen saaneet henkilöt täytyisi ottaa säilöön, ja poistaa maasta, toteaa Helsingin PS-Nuorten puheenjohtaja Teppo Marttinen.

Pelkästään joulukuussa Helsingin käräjäoikeudessa käsiteltiin 17 seksuaalirikostapausta, joista 15 jutussa oli vastaajana ulkomaalaistaustainen henkilö. Juha Sipilän hallituksen kyvyttömyys poistaa maasta kielteisen päätöksen saaneet turvapaikanhakijat on tehnyt Helsingistäkin entistä turvattomamman kaupungin.

-Jo Oulun tapausten tullessa julki saattoi pelätä, että se oli jäävuoren huippu. Nyt se pelko on osoittautunut todeksi! Helsinki on Suomen pääkaupunki ja näin ollen sen on syytä toimia edelläkävijänä. Nyt siis on syytä laittaa tälle jotain rajaa ja lähettää tällaiset ihmissaastat ulos maasta! Heillä ei ole enää oikeutta oleskella Helsingissä, saatika Suomessa, tuomitsee Helsingin PS-Nuorten varapuheenjohtaja Oskar Viding.

Helsingin Perussuomalaiset Nuoret vaatii Suomen hallitusta noudattamaan omaa hallitusohjelmaansa ja puuttumaan kielteisen päätöksen saaneiden turvapaikanhakijoiden luomaan turvattomuuteen.

Teppo Marttinen
Helsingin PS-Nuoret