Tilaa sananvapaudelle!

Helsingin kaupunginhallitus päätti 17.9 kieltää rasistisen toiminnan tiloissaan. Tällainen toiminta on rikos sananvapautta kohtaan, mutta ennen kaikkea herättää hyvesignaloinnillaan aivan liikaa kysymysmerkkejä. Näistä syistä Helsingin Perussuomalaiset Nuoret tuomitsee jyrkästi kaupungin päätöksen.

– Aivan naurettavaa! Vihreillä on tällä ainoastaan tarve nostaa gallupiensa alhaiset kannatusluvut epätoivoisesti. Tämän lisäksi puutumme sananvapauteen ja annamme aseita vihervasemmiston sekä rikollisten vasemmistoanarkistien riemuksi, puuskahtaa Helsingin PS-Nuorten puheenjohtaja Oskar Viding.

Nuorisojärjestömme näkee sananvapauden ohella ongelmana, miten käsite “rasismi” tullaan tulkitsemaan.

– Kansallismielisiä Perussuomalaisia ja Suomen Sisua vastaan hyökätään usein leimaamalla ne “rasistisiksi”, vaikka molemmat järjestöt ovat sitoutuneet yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen lakia noudattaen. Herää kysymys, voisiko Helsingin kaupunki estää tilojensa käytön esimerkiksi näiltä toimijoilta epämääräisellä rasismisyytöksellä? Tuntuisi pöyristyttävältä, jos laillinen, poliittinen toiminta pyrittäisiin hiljentämään kaupungin toimesta, pohtii Helsingin PS-Nuorten toiminnanjohtaja Teppo Marttinen

Helsingin Perussuomalaiset Nuoret vaatii, että kyseinen päätös tullaan kumoamaan, sillä virkamiehille ei pidä antaa mahdollisuutta hiljentää yhteiskunnallisesta keskustelussa niitä tahoja, jotka he epämääräisin perustein kokevat rasistisiksi.

– Jotain rajaa! Tampereella vastaava kielto johti siihen, että kaupunki kielsi epäpoliittiselta goottikauppa Horror Shopilta pääsyn tiloihinsa, koska sillä oli poliittisesti epäkorrektia myyntitavaraa. Tämä oli naurettavaa, mutta osoitus miten pyrkimys poliittiseen korrektiuteen kaventaa sananvapautta. Helsingin PS-Nuoret katsookin, että kaupunki voi estää ilman tätä sääntöä tilojensa käytön sellaisilta tahoilta, jotka eivät noudata lakia tai käyttäytyvät tiloissa asiattomasti, toteaa puheenjohtaja Viding

Oskar Viding
Helsingin Perussuomalaiset Nuoret