Turkuun ja Helsinkiin terrorismia ehkäiseviä toimenpiteitä

Varsinais-Suomen ja Helsingin PS-Nuoret: Turkuun ja Helsinkiin terrorismia ehkäiseviä toimenpiteitä
Julkaisuvapaa

Varsinais-Suomen ja Helsingin Perussuomalaiset Nuoret ovat huolissaan Turun ja Helsingin kohonneesta terrorismin uhasta. Suojelupoliisin mukaan edellä mainitut kaupungit ovat Suomessa todennäköisimmät iskukohteet, sillä esimerkiksi Turussa on “sellaisia rakenteita.” Molemmat järjestöt ovatkin huolissaan kaupunkien haluttomuudesta puhua uhista ja ennaltaehkäistä terrorismia.

“Olemme useaan otteeseen vaatineet, että Turun kaupunki puuttuisi terrorismin uhkaan. Ajoesteitä ei ole tullut, eikä kouluihin ole haluttu turvapainikkeita. Poliisi tekee työtään hyvin resurssien rajoissa, mutta sen tulisi kiinnittää enemmän huomiota myös kansalaisuuden saaneiden, kuten Zuhriddin Rashidovin muodostamaan turvallisuusuhkaan. Paapominen ei auta, vaan tiedustelua on lisättävä ja kielteisen päätöksen saaneiden turvapaikanhakijoiden liikkumista on rajoitettava”, perustelee Varsinais-Suomen Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Jessica Vahtera.

Helsingin kaupunki ei ole tehnyt elettäkään terrorismin kitkemiseksi, mutta rasismi ja laittomasti maassa olevien vointi kyllä huolettavat kaupungin päättäjiä. Kaupunki päätti taannoin muun muassa tarjota kaupungin puolesta ilmaisen terveydenhuollon laittomasti maassa oleville.

“Joka päivä Asematunnelissa ja kauppakeskuksissa maleksii nuoria miehiä, joiden kulttuurissa ääri-islamilla on korkea kannatus. Helsingin päättäjät ovat kuitenkin huolissaan vain rasismista eivätkä ISIS-järjestön riveissä taistelleista miehistä, joita Helsinginkin kaduilla liikkuu vapaasti. Se, milloin joku näistä radikalisoituneista henkilöistä päättää tehdä terrori-iskun ja kuolla uskonsa puolesta, on vain ajan kysymys. Helsingin kaupungin täytyy ottaa terroriuhka vakavasti ja lopettaa turvapaikkaturistien houkutteleminen kaupunkiimme. Laittomasti maassa olevien palveluita pitää karsia, eikä lisätä”, toteaa Helsingin Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Teppo Marttinen.

Lisätiedot:

Jessica Vahtera