Budjettiriihessä pelataan Afrikan tähteä

Perussuomalaiset Nuoret on pettynyt Rinteen vihervasemmistolaisen hallituksen ensimmäisen budjettiriihen tuloksiin. Budjetti lisäisi velan ottamista ja kurjistaisi työtätekevää keskiluokkaa korottamalla polttoaineen verotusta, mikä nostaisi työmatkojen ja muun elämisen kustannuksia autoa käyttäville.

Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja ja Joensuun kaupunginvaltuutettu Asseri Kinnunen lataa: “Hallituksen päätös korottaa polttoaineen verotusta iskee pahasti maakuntien asukkaisiin, joille autoilu on monesti jopa ainoa tapa liikkua. Maakuntien elinvoimaisuudesta puhutaan paljon, mutta nyt hallitus laittaa maakuntien autoa käyttävät keskiluokkaiset perheet maksamaan hallituksen tuhlailun. Tämä on Rinteen hallitukselta vastuuton päätös Suomen ja syrjäseutujen tulevaisuuden kannalta!”

Rinteen hallituksen budjetissa myydään myös valtion omaisuutta miljardilla eurolla lisämenojen kattamiseksi. Samaan aikaan hallitus lisää kehitysapua, joka on vuosikymmenten aikana osoittautunut toimimattomaksi tavaksi parantaa Afrikan elintasoa. Hallitus aikoo helpottaa EU:n ulkopuolisen halpatyövoiman maahantuloa, mikä heikentäisi julkisen talouden kestävyyttä.

“Rinteen hallituksen painopiste tuntuu olevan afrikkalaisten asian ajaminen suomalaisten kustannuksella. Tuntuu kuin hallitus jahtaisi Afrikan tähteä ja tuhlailullaan availisi luukkuja, joista käteen jää vain hevosenkenkä. Suomalainen veronmaksaja on saanut hallituksesta rosvon, joka myy kansallisomaisuuden, lähettää sen maasta rahoittaakseen kehitysapua ja avaa työmarkkinat ulkomaiselle halpatyövoimalle”, tuomitsee Perussuomalaisten Nuorten varapuheenjohtaja Auri Siika-aho.

Asseri Kinnunen, puheenjohtaja
asseri.kinnunen@ps-nuoret.fi