Eurooppa-päivä on eurooppalaisvastaisuutta

Perussuomalaisten Nuorten mielestä suomettumisen ja putinismin aika on ohi. Jälleen tänään 9.5. juhlistetaan Eurooppa-päivää, joka tunnetaan Itä-Euroopassa paremmin Neuvostoliiton voitonpäivänä. Eurooppa-päivä on oikeasti Euroopan jakaantuneisuuden muistojuhla, jossa juhlitaan voittajan oikeutta ryöstää, raiskata ja orjuuttaa muita kansoja mielensä mukaan.

“On vaikeaa nähdä Stalinin kanssa sovittua etupiirijakoa, rajojen ja ihmisten siirtelyä sekä kansanmurhia Eurooppaa yhdistävinä tekijöinä. Suomi taisteli Neuvostoliittoa vastaan, eikä meillä ole mitään syytä kunnioittaa sen voittoa ja sylkeä omien veteraaniemme haudoille viettämällä tällaisia vastenmielisiä taustoja omaavia juhlapäiviä”, jyrähtää Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Asseri Kinnunen.

Jos Euroopan unionin arvoihin kuuluu Yrjön nauha, kansojen orjuuttaminen ja sotarikollisten ihannointi, niin EU ei ole arvoyhteisö meille. Berliinin muurin murtuminen tai Neuvostoliiton kaatuminen olisivat paljon parempia historiallisia tapahtumia, joiden vuosipäivinä juhlistettaisiin yhtenäistä Eurooppaa. Oikea tapa viettää Eurooppa-päivää on muistaa venäläisen imperialismin uhreja, joita sorrettiin, tapettiin ja raiskattiin hirmuvallan alla.

Asseri Kinnunen, puheenjohtaja
asseri.kinnunen@ps-nuoret.fi