Imperialististen roistovaltioiden kanssa ei tule neuvotella

Tänään Helsingissä eri Euroopan maiden ulkoministerit kokoontuivat keskustelemaan suhtautumisesta Venäjään. Euroopan neuvosto perui Venäjän äänioikeuden neuvoston parlamentaarisessa yleiskokouksessa vuonna 2014. Ukrainan ulkoministeri Pavlo Klimkin boikotoi kokousta, koska siellä keskusteltiin ulkoministerien kesken Venäjän vastaisista pakotteista luopumisesta, kuten äänioikeuden palauttamisesta Euroopan neuvostossa.

“Ne, jotka ovat valmiita tunnustamaan Krimin tai Itä-Ukrainan kuuluvan Venäjälle, ovat valmiita siirtämään myös Suomen itärajaa Kymijoelle. Suomen ei missään nimessä pidä olla mukana kannustamassa Venäjää naapurimaidensa miehittämiseen. Jokainen myönnytys pakotteissa on uusiin aluevaltauksiin kannustavaa toimintaa”, toteaa PS-Nuorten puheenjohtaja Asseri Kinnunen.

Suomen on EU-puheenjohtajakaudellaan ajettava tiukempaa linjaa imperialistista roistovaltio Venäjää kohtaan. Perussuomalaisten Nuorten mielestä Venäjän vastaisia pakotteita pitäisi kiristää, jotta niillä päästäisiin haluttuun lopputulokseen eli Venäjän sotavoimien vetäytymiseen sen miehittämiltä alueilta. Vain Venäjän taloudellinen tuhoaminen on riittävä keppi Putinille.

Venäjän ja sen kansalaisten sulkeminen pankkien SWIFT-järjestelmän ulkopuolelle, maan oligarkkisen eliitin karkoitus Euroopasta perheineen sekä heidän omaisuutensa jäädyttäminen olisivat oivia keinoja saada Venäjän vetäytymiseen vauhtia. Maakaasun ja öljyn ostamisen lopettaminen Venäjältä olisi lisäksi myös ympäristöteko.

Asseri Kinnunen, puheenjohtaja
asseri.kinnunen@ps-nuoret.fi