Kannanotto: Britannia palautti itsenäisyytensä – Suomen seurattava perässä!

Kuva_Tiina Palovuori

Britannia palautti itsenäisyytensä – Suomen seurattava perässä!
Perussuomalaisten Nuorten kannanotto
Julkaisuvapaa

Perussuomalaiset Nuoret iloitsee Britannian rohkeudesta asettua väkisin ajettavaa liittovaltiokehitystä vastaan, joka on tuhoamassa Euroopan kansojen itsemääräämisoikeuden. Britit äänestivät eilen kansanäänestyksessä maansa itsenäiseksi ja ulos EU:sta odotettua selvemmällä noin 52% äänten enemmistöllä.

Liittolaisensa Britannian tavoin Suomen tulee antaa kansalaisilleen mahdollisuus päättää maansa tulevaisuudesta ja järjestää Fixit-kansanäänestys EU-jäsenyydestä. EU on muuttunut oleellisesti siitä yhteistyöelimestä, joka se oli yli 20 vuotta sitten – joskin jo silloin monet suomalaiset osasivat epäillä federalistien vakuutteluja siitä, ettei EU:sta koskaan tehtäisi liittovaltiota, toteaa Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Sebastian Tynkkynen.

Perussuomalaisten Nuorten mukaan Britannian Brexit-äänestyksen tulos on varoittava viesti kaikille EU-johtajille, jotka jostain syystä vielä haluavat päsmäröidä uppoavalla laivalla. Euroopan ajautuminen kaaokseen voidaan välttää purkamalla EU ja sen kasvava valtava virkamieskoneisto, jonka kasvattamisesta kustannuksista välittämättä on tullut itseisarvo. Sen jälkeen voidaan aloittaa kansallisvaltioiden kesken kevyempi yhteistyö vapaaehtoisuuden pohjalta. Tällöin maat eivät pääse EU:n kautta puuttumaan toistensa asioihin.

Vielä 1980-luvun lopussa uskottiin Neuvostoliiton olevan ikuinen. Vielä 2010-luvulla uskottiin EU:n olevan ikuinen. Mutta mikään liitto tai unioni, jossa hoidetaan asiat luokattoman huonosti ja viedään kansalaisilta valtaa, ei voi kestää, vaan on tuomittu sortumaan. Siinä ei auta, vaikka kuinka media valjastettaisiin poliittisen propagandan ja pelottelun välineeksi. Elämä jatkuu – EU:n tapauksessa purkamisen jälkeen vieläpä parempana, toteaa varapuheenjohtaja Aleksi Hernesniemi.

Suomen omaan Fixit-äänestykseen tähtäävä kansalaisaloite on kerännyt neljässä päivässä jo 10% tarvittavasta allekirjoitusmäärästä! Kansalaisaloite löytyy täältä [linkki].

Lisätiedot:

Sebastian Tynkkynen