Kannanotto: Britit, pelastakaa maanne – pelastakaa Eurooppa!

Britit, pelastakaa maanne – pelastakaa Eurooppa!
Perussuomalaisten Nuorten kannanotto
Julkaisuvapaa

Perussuomalaiset Nuoret lähettää vahvan viestin briteille: Olkaa rohkeita, jotta koko Eurooppa voidaan pelastaa! EU:sta on tullut instituutio, joka vaarantaa demokratian toteutumisen Euroopassa. Samalla EU tulehduttaa kansallisvaltioiden välejä.

– Euroopan unionista piti tulla rauhan ja vakauden työkalu Euroopalle, mutta siitä tulikin demokratian riistäjä ja kriisien synnyttäjä. Kansat eivät halua vallanhimoisten EU-johtajien kontrolloitaviksi. Päätöksenteko tulee palauttaa kansallisvaltioiden omiin käsiin ennen kuin kaaos EU:ssa ylittää kestämättömän rajan, toteaa Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Sebastian Tynkkynen.

Nuorisojärjestön mielestä Brexit toimii avaimena, jolla suuren EU-vankilan lukko saadaan oikeasti auki. Avaamalla oven Britannia ei vapauta vain itseään, vaan näyttää esimerkillään muille EU-maille, miten päästä vapaaksi. Äänestämällä Brexitin puolesta britit pakottavat EU-johtajat miettimään tekojaan. Brexitin toteutuminen pakottaisi EU:ta uudistumaan byrokraattisesta ja epädemokraattisesta järjestelmästä avoimeksi kevyemmän sääntelyn yhteistyöelimeksi.

– Brittejä on peloteltu kuoliaaksi valheilla taloudellisesta epävakaudesta ja synkistä ajoista. Todellisuudessa nimenomaan EU ei pysty ratkaisemaan ongelmia ja siksi niin Britannian kuin muidenkin Euroopan maiden on otettava päätöksenteko omiin käsiinsä. Britannia voi pelastaa Euroopan tulevaisuuden, ja muut maat voivat seurata perässä järjestäen omat kansanäänestyksensä, toteaa Perussuomalaisten Nuorten varapuheenjohtaja Aleksi Hernesniemi.

HUOM!

Perussuomalaiset Nuoret järjestää Suomessa Brexit-tapahtuman torstaina 23.6. brittien äänestäessä EU-jäsenyydestä. Tapahtuma alkaa kokoontumisella kansalaistorille klo 22:00, jossa muuttuneiden suunnitelmien mukaisesti EU-lipun polton sijaan lähetetään tulta vahvempi viesti komission puheenjohtajalle Jean-Claude Junckerille. Tervehdyspakettiin ei laitetakaan poltetun EU-lipun tuhkia, vaan lipusta leikataan tähdet pois ja EU-lippu ilman kansallisvaltiosymboleja lähetetään paketissa Junckerille Brysseliin. PS-Nuoret toivovat, että näin poliittinen viesti saadaan paremmin perille. Kansalaistorin jälkeen PS-Nuoret kokoontuvat normaalisti Brexit-kisakatsomoon Roba Loungeen klo 23:00 seuraamaan vaalilähetystä ja ääntenlaskentaa.

Lisätiedot:

Sebastian Tynkkynen
Perussuomalaiset Nuoret
p. +358 400 988960
sebastian.tynkkynen@ps-nuoret.fi

Aleksi Hernesniemi
Varapuheenjohtaja
Perussuomalaiset Nuoret
p. +358 505 491642
aleksi.hernesniemi@ps-nuoret.fi

Julkaistu 20.6.2016 klo 06:00

Britain, save your country, save Europe!
Press release / The Finns Party Youth
For immediate release

The Finns Party Youth from Finland wishes to send this message to the good people of Britain: Be brave as you have been for so many times before, so that Europe can be saved! The European Union has become an institution that has put the democracy of Europe in danger and is turning nations against each other.

– The EU was supposed to be the tool for peace and stability in Europe, but it has turned out to be the symbol of undemocracy and womb for crises. Nations don’t want to be controlled by power-hungry EU leaders. Control needs to be taken back by national states before unharmony in EU reaches an unbearable limit, says Sebastian Tynkkynen, the chairman of The Finns Party Youth.

The Finns Party Youth sees Brexit as the key out of the prison that EU has become for its member states. By opening the exit door not only would Britain be free but it would also pave the way for the other member states to follow suit. Leaving the EU would force the EU leaders question what they did wrong. By choosing to leave the current undemocratic Union, Britain would force the EU to change from a bureaucratic, undemocratic system to a more open and less regulative cooperation platform.

– The British people are being scared to death with false statements about economical instability and dark times. The truth is that Britain, as well as any other European country, should take back control from the EU which cannot control or change anything for any good. Britain can be the saving nation for the whole Europe and set an example which other countries should follow by organising their own referendums, says Aleksi Hernesniemi, the vice chairman of The Finns Party Youth.

More information:

Sebastian Tynkkynen