Kivapuhe ei poista vihapuhetta

Perussuomalaiset Nuoret on tyrmistynyt opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämään yli 900 000 euron tukeen “vihapuhetta vastaan”. Tukea on hakenut mm. Helsingin kaupunki, joka on saanut pelkästään “Kilpapelaamiseen ja vihapuheeseen” 160 000 euroa. Perussuomalaiset Nuoret näkee, että poliittisen eliitin masinoimalla uuskielellä ei poisteta niitä syitä, mistä ns. “vihapuhe” kumpuaa.

“Suomessa rikollisuus ja erityisesti ulkomaalaisten tekemät seksuaalirikokset ovat kasvussa. Kivapuheella ei näitä tilastoja ja ihmisten turvattomuuden tunnetta korvata, vaan tulee puuttua niiden alkulähteisiin. Kuinka monta seksuaalirikosta estetään “kivapuheella”?”, kysyy Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Samuli Voutila.

Perussuomalaiset Nuoret esittää, että kivapuheen sijasta rahoitusta lisätään rajavalvontaan ja kenttäpoliisien määrärahoihin. Sisäministeriön mukaan Suomessa on yli 4000 turvapaikanhakijaa, joista viranomaisilla ei ole mitään tietoa. Kivapuheen sijasta tarvitsemme pikaisesti resursseja ulkomaalaisvalvontaan ja seksuaalirikosten ennaltaehkäisyyn.

“Näyttää siltä, että ”vihapuhe” on nykyään se taikasana, jonka lausumisella kunnan on mahdollista saada itselleen yhteisestä kakusta hieman suurempi osuus. Kansalaisten maksamille veroille olisi paljon hyödyllisempiäkin käyttökohteita näin taloudellisesti vaikeina aikoina”, muistuttaa Perussuomalaisten Nuorten 3. varapuheenjohtaja Juha Karjalainen.

Samuli Voutila

Perusssuomalaiset Nuoret, puheenjohtaja