Koko Suomea on puolustettava

Puolustusvoimilla on edessään seuraavan eduskuntakauden aikana Suomen tulevaisuuden kannalta merkittävimmät hankinnat. Merivoimien Laivue 2020 -projekti on jo päässyt käyntiin ja ilmavoimien hävittäjähanke HX on tarjouspyyntövaiheessa. Perussuomalaiset Nuoret katsoo, että molemmat hankinnat on vietävä maaliin.

Perussuomalaisten Nuorten mielestä YYA-aika on jo ohi ja on myös aika lopettaa Pariisin rauhansopimuksen tuijottelu. Suomi tarvitsee uskottavan ilmapuolustuksen koko maahan ja siksi 64 hävittäjän hankinta on ehdoton minimi. Perussuomalaiset Nuoret on valmis nostamaan uusien hävittäjien hankintamäärää 80 tai tarvittaessa 96 koneeseen.

“Jotkut ehdottavat, että auton renkaat pitäisi kiinnittää kolmella pultilla. Toiset taas sanovat, että kaksikin riittäisi. Meidän mielestä pitäisi ennemmin keskustella neljännen ja viidennen pultin lisäämisestä”, sanoo PS-Nuorten puheenjohtaja Asseri Kinnunen.

Perussuomalaisten Nuorten mielestä Suomen on ehdottomasti huolehdittava huoltovarmuudestaan. Kaikki tuonti ja vienti, mikä ei mene tai tule Venäjältä, kulkee käytännössä Itämeren kautta. Niin kauan kun Suomi on liittoutumaton maa ja jäämeren rataa ei ole rakennettu Skibotniin, Suomen ainoa elämänlanka on Itämeren läpi ja ohi Venäläisten miehittämän Kaliningradin kulkevat kauppa-alukset. Näitä suojaamaan Suomi tarvitsee uusia sota-aluksia.

“Laivue 2020 -hankinta tulee tehdä täysimääräisenä ja ne pitää myös aseistaa alkuperäisen suunnitelman mukaan. Lisäksi Hamina-luokan ohjusveneet tulee säilyttää ja pitää ajanmukaisina. On täysin väärä paikka säästää oman maan olemassaolosta”, toteaa hallituksen jäsen Henri Hautamäki.

Perussuomalaisten Nuorten mielestä koko Suomea on puolustettava niin maalla, merellä kuin ilmassakin. Pelkkä tahto ja taito ei riitä, jos ei ole välineitä. Niistä emme voi tinkiä.

Asseri Kinnunen, puheenjohtaja
asseri.kinnunen@ps-nuoret.fi