Kunnia kotiäideille ja -isille!

Perussuomalaiset Nuoret haluaa palauttaa kotiäitien sekä -isien kunnian. Nykyisin Suomessa kyseiset henkilöt nähdään “vanhoillisina” tai “tasa-arvoa” heikentävänä asiana, ja yhteiskunnallinen keskustelu on lähinnä painottunut päivähoidon ympärille. Perussuomalaiset Nuoret näkee, että on vanhempien asia jääkö jompikumpi kotiin hoitamaan lapsia.

Suomessa on hyökätty kunniallisia, lapsiaan rakastavia vanhempia vastaan. Arvoliberaalit pyrkivät pakottamaan lapset vanhempiensa hellästä hoidosta päiväkoteihin entistäkin nuorempana. Tätä perustellaan usein lapsen edulla ja tasa-arvolla. Oikeaa tasa-arvoa on se, että perheet saavat näistä asioista itse päättää.” toteaa Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Samuli Voutila.

Perussuomalaiset Nuoret vaatii, että Suomi tukee kotiin lapsia hoitamaan jääviä vanhempia. Perhepolitiikka on tärkeä asia erityisesti nuorille, jotka puntaroivat perheen perustamista. Perussuomalaisten Nuorten mielestä kotivanhemmuuden tulee kerryttää eläkettä, samalla tavoin kuin opiskelukin tällä hetkellä tekee.

”Itse entisenä kotiäitinä sekä päiväkodin työntekijänä en halua, että yhteiskunta määrittää, onko lasten oltava kotona vai päiväkodissa. Surullisinta ovat kommentit, joiden mukaan kotiäidit ja -isät olisivat vain “kuluerä” yhteiskunnalle. Onko lapsen oikeus vanhempiinsa kuluerä?”, kysyy Perussuomalaisten Nuorten hallituksen jäsen Marika Sorja.

Perussuomalaiset Nuoret järjestää alkuvuonna 2017 #kunnianpalautus-kampanjan Suomen 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi. Kampanja nostaa ansaitsemaansa arvostukseen sellaiset suomalaiset toimijat, ryhmät ja henkilöt, joiden maine on perusteettomasti julkisuudessa loattu. Tämä kannanotto on osa #kunnianpalautus-kampanjaa.

Samuli Voutila
Puheenjohtaja, Perussuomalaiset Nuoret