Loppu maanviljelijöiden kyykyttämiselle – maataloustukia parannettava

Perussuomalaiset Nuoret on tyrmistynyt kokoomusnuorten halveksunnasta rehellisiä maanviljelijöitä kohtaan. Perussuomalaisten Nuorten mielestä ahdingossa olevat maanviljelijät eivät ole federalistisen politiikan pelinappuloita.

Suomalainen maanviljelijä on yhteiskuntamme sankari. Ilman heitä eivät suomalaiset saisi puhdasta lähiruokaa, huoltovarmuutemme kärsisi merkittävästi ja joutuisimme syömään enenevissä määrin ulkomaista ruokaa. Uutiset maanviljelijöiden ahdingosta ovat surullisia, ja heidän kyykyttämisensä sijaan meidän tulee auttaa heitä kaikilla mahdollisilla tavoilla. Toivottavasti myös kokoomusnuoret tajuavat tämän”, vaatii Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Samuli Voutila.

Perussuomalaiset Nuoret haluaa kehittää maatalouspolitiikkaa ja tukijärjestelmiä. Maatalouden tulee olla jatkossakin hajautettua ja sitä tulee olla mahdollista harjoittaa koko maassa. Tuet tulee taata tulevaisuudessa suoraan kansallisen budjetin kautta, ja suomalaisten veronmaksajien rahojen kierrättäminen ylikansallisten elimien kautta tulee lopettaa.

On kaikkien etu, että yrityksillä menee hyvin. Jos yksittäinen ala kärsii , se näkyy nopeasti työttömyytenä ja pulana. Koko verojärjestelmä perustuu priorisointiin; verorahat käytetään suomalaisten hyväksi tärkeysjärjestyksessä. Kertoo tietysti jotain, että kokoomusnuoret voivat verrata laskettelukeskusta tai suomalaista ruokaa keskenään. Me pidämme omavaraisuutta hiihtolomakohdetta tärkeämpänä.” paheksuu Perussuomalaisten Nuorten hallituksen jäsen Jessica Vahtera.

Lisätietoa:

Samuli Voutila