Maassa maan tavalla – kunnassa kuntalaisten ehdoin!

Perussuomalaiset Nuoret kannustaa kuntia harjoittamaan nuivaa maahanmuuttopolitiikkaa. Kuntien ei tule lähtökohtaisesti vastaanottaa turvapaikanhakijoita eikä pakolaisia. Erityisen nuivaa maahanmuuttopolitiikan tulee olla horoskooppipolitiikkojen ajamaa humanitaarista maahanmuuttoa kohtaan.

– Kuntien tärkein tehtävä on palvella kuntalaisia ja turvata heidän peruspalvelunsa. Suomessa monet kunnat ovat taloudellisesti haastavassa tilanteessa, eikä vastuullisten kuntapäättäjien tule haaskata veroja maailmanparannukseen. Nyt on aika laittaa suomalaiset etusijalle myös kuntatasolla, vaatii Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Samuli Voutila.

Perussuomalaiset Nuoret esittää, että kunnat lopettavat rahoituksen monikulttuurisille yhdistyksille, neuvottelukunnille tai kerhoille. Mikäli laillisesti maassa olevat turvapaikanhakijat, pakolaiset tai maahanmuuttajat haluavat ylläpitää omaa kulttuuriaan, tulee heidän se tehdä omista varoistaan. Lisäksi kouluissa ei tule edistää monikulttuurisuutta, vaan korostaa suomalaista kulttuuria ja alueellista identiteettiä.

– Taloudelle ja turvallisuudelle haitallinen, sosiaaliturvaperusteinen maahanmuutto täytyy lopettaa. Lisäksi laittomasti maassa oleskeleville ei tule tarjota ylimääräisiä terveyspalveluita, vaan heidät tulee poistaa maasta. Kuntien ja vastaanottokeskusten työntekijöille pitää asettaa ilmoitusvelvollisuus, jos he havaitsevat laittomasti maassa olevia, linjaa PS-Nuorten varapuheenjohtaja Toni Ahva.

Samuli Voutila
puheenjohtaja, Perussuomalaiset Nuoret ry