Maito viinakauppoihin!

Perussuomalaiset Nuoret haluaa vapauttaa alkoholipolitiikan täysin. Tänään eduskunta käsittelee alkoholilain muutoksia ja sillä on valta tuoda alkoholipolitiikka muiden länsimaiden tasolle. Nuorisojärjestö näkee, että Alkon monopoli tulee purkaa, myyntiajat vapauttaa ja kaupoille tulee taata oikeus myydä kaikkia alkoholijuomia vapaasti.

Alkoholipolitiikka tarvitsee täydellisen remontin. Me haluamme tarjota suomalaisille vapautta ja päätäntävaltaa alkoholiasioissa. Vastapainoksi tarjoamme keskustalaisille ja muille holhousyhteiskuntaa kannattaville mahdollisuuden tuoda maidot viinakauppoihin. Win-win- tilanne siis kaikille”, ehdottaa Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Samuli Voutila.

Perussuomalaiset Nuoret vaatii lisäksi, että Suomi palauttaa alkoholin verotuksen vuoden 2007 tasolle. Tällä turvattaisiin kotimaisten panimoiden ja ravintoloiden toimintaedellytykset ja laitettaisiin stoppi jatkuvalle viinarallille Baltiasta.

Alkon monopoli on itsessään asutuskeskuksia suosiva ja maaseutua syrjivä järjestelmä. Kylä- ja lähikauppiaiden taloudellista ahdinkoa helpottaisi suuresti mahdollisuus tarjota monipuolisempaa valikoimaa alkoholijuomia lähiseudun asiakkaille, jolloin nämä eivät joutuisi asioimaan suurissa kauppakeskuksissa Alkon takia. Sääntelyn purkaminen olisi omiaan edistämään alueellista tasa-arvoa, kun taloudelliset tuotot jakautuisivat tasaisemmin kaupunkien ja syrjäseutujen kesken”, huomauttaa Perussuomalaisten Nuorten varapuheenjohtaja Juha Karjalainen.

Samuli Voutila

Perussuomalaiset Nuoret ry, puheenjohtaja