Nuorisojärjestöjen tuet sidottava kansanedustajien määrään

Perussuomalaiset Nuoret haluaa uudistaa poliittisten nuorisojärjestöjen tukijärjestelmää. Nuorisojärjestö haluaa palauttaa tuet kohtuulliselle tasolle ja tulevaisuudessa sitoa tuet eduskuntavaalien tuloksen mukaiseen kansanedustajien määrään.

Olemme puhuneet jo vuosia tukijärjestelmän uudistamisesta. Haluamme sitoa tuet emopuolueiden vaaleilla valittujen kansanedustajien määrään. Uudistus vastaisi nykyistä paremmin äänestäjien tahtoa ja olisi reilu kaikille nuorisojärjestöille. Mahdolliset loikkaukset eduskuntakauden aikana eivät vaikuttaisi tukeen, joka kunnioittaisi alkuperäistä vaalitulosta. Toivottavasti ministeri Terho ottaa tästä kopin”, ehdottaa Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Samuli Voutila.

Perussuomalaiset Nuoret näkee, että kohtuullinen summa yhtä kansanedustajaa kohti on 10000€. Näin ylisuuriksi paisuneet vanhojen puolueiden nuorisojärjestöjen tuet saataisiin palautettua järkevälle tasolle.

Ehdottamamme malli on selkeä, ennustettava ja oikeudenmukainen. Uudistuksen myötä mielivaltaisuuteen ei jäisi varaa ja nuorisojärjestöt voisivat rahoituskuvioiden sijaan keskittyä paremmin ydintehtäväänsä eli politiikkaan”, toteaa Perussuomalaisten Nuorten varapuheenjohtaja Juha Karjalainen.

Samuli Voutila

puheenjohtaja, Perussuomalaiset Nuoret ry