PS-Nuorten linja muuttuu EU-kriittisestä EU-vastaiseksi: “Me jäämme liittovaltiojunasta tässä kohtaa.”

eulippu

Perussuomalaiset Nuoret julkaisee lauantaina 21.2. eurooppapoliittisen ohjelmansa, jonka myötä järjestö alkaa edistämään Suomen pääsyä omaan rahaan sekä täyteen itsenäisyyteen EU:sta eroamisen myötä. EU:n lippu poltetaan siirryttäessä uuteen Eurooppa-myönteisempään ja kansallisvaltioiden itsemäärämisoikeutta kunnioittavaan linjaan.

– Näitä jättimäisiä vallan keskittymiä historian varrella tulee ja menee, ja johtajat ovat valmiita menemään vallan keskittämisvimmassaan niin pitkälle kuin pääsevät. Historiasta pitäisi oppia, että nämä hankkeet kaatuvat omaan mahdottomuuteensa, kuten on käynyt Kalmarin unionin, natsi-Saksan ja Neuvostoliiton kohdalla, Roomasta puhumattakaan. Ei ole kivutonta hypätä liikkuvasta liittovaltiojunasta, mutta teemme sen mieluummin, kuin odotamme, että juna suistuu myöhemmin raiteiltaan. Nyt, jos koskaan, toteaa Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Sebastian Tynkkynen.

Ohjelman julkistus ja EU-lipun poltto tapahtuvat Mikkelin Kirkkopuistossa klo 16:00. Tapahtuma on kaikille avoin ja Perussuomalaiset Nuoret jakavat kiinnostuneille paikan päällä järjestön saaman lahjoituserän Suomen edellistä valuuttaa vuosikymmenien varrelta. Aitoja historiallisia kolikoita jaetaan niin pitkään kuin niitä riittää.

– Uusi sukupolvi ei tiedä, miltä markka näyttää, sillä heillä on ollut vain euro. Me palautamme mieliin ihan konkreettisesti, ettei euro ole ollut käytössä aina, eikä euro ole ikuinen. Ohjelmassa julkaistaan laajat perustelut oman valuutan ja päätöksenteon palauttamisen puolesta. Tämä on korjausliike – parempaan suuntaan, toteaa järjestön 1. varapuheenjohtaja Aleksi Hernesniemi.

Demonstraatio uuden eurooppapolitiikan aloittamiseksi toteutetaan julkisena osana Perussuomalaisten Nuorten kevätkokousta ja lipunpolttoon liittyvä turvallisuus on käyty läpi pelastus- ja poliisiviranomaisen kanssa. Demonstraation jälkeen siirrymme Hotel Cumulukseen (Mikonkatu 9) Perussuomalaisten Nuorten oman eduskuntavaaliohjelman julkaisuun, jonne yleisö ja media ovat tervetulleita.

Lisätiedot:

Sebastian Tynkkynen