Schengen-sopimuksen väärinkäyttö tuo järjestelmällisen ahdistelun kaduillemme

Perussuomalaisten Nuorten kannanotto
Julkaisuvapaa

Perussuomalaiset Nuoret on huolissaan uutisista järjestelmällisistä seksuaalisista joukkoahdisteluista Suomessa ja Saksassa. Helsingin apulaispoliisipäällikkö Ilkka Koskimäen mukaan on havaittu uusi  seksuaalirikosilmiö, jossa iso porukka ulkomaalaistaustaisia miehiä ahdistelee naisia aggressiivisesti. Kölnissä taas uutenavuotena iso joukko ulkomaalaisia miehiä ahdisteli naisia järjestelmällisesti. Saksan poliisi kertoo kyseisen illan johdosta tulleen jo yli 500 rikosilmoitusta.

Olen järkyttynyt siitä, mitä on tapahtumassa. Ennen ovat Euroopassa naiset voineet kävellä kadulla rauhassa, mutta nyt yleistyvät Euroopan ulkopuolelta muuttaneiden miesten porukat, joiden tarkoitus on ahdistella naisia. Arabimaissa tunnetaan ilmiö nimellä ”taharrush gamea”, jolla kuvataan julkisilla paikoilla tapahtuvaa naisten joukkoahdistelua. Onko ”taharrush gamea” kohta myös Euroopassa usein otsikoissa turvapaikanhakijoiden hallitsemattoman virran myötä?”, kysyy Perussuomalaisten Nuorten hallituksen jäsen Jenni Lastuvuori.

Perussuomalaisten Nuorten mielestä kaikki seksuaaliseen ahdisteluun syyllistyvät turvapaikanhakijat tai oleskeluluvan Suomesta saaneet henkilöt tulee karkottaa Suomesta saman tien. Hallitsematon maahanmuuttopolitiikka on tuonut Eurooppaan suunnattoman määrän siirtolaisia erilaisista kulttuureista, joiden on vaikea sopeutua ja työllistyä ja joilla ei ole todellista turvapaikan tarvetta. Perussuomalaiset Nuoret katsookin, että nykyinen politiikka murentaa yhteiskuntarauhaa ja tulee peruuttamattoman kalliiksi. Siksi Suomen täytyy aloittaa turvapaikanhakijoiden pikakäännytykset ja Euroopan maiden pysäyttää kansainvaellus jo Euroopan ulkorajoille.

Turvapaikkajärjestelmän alkuperäinen tarkoitus ei ollut siirtää suuria määriä ihmisiä mantereelta toiselle tuoden mukanaan samalla omien yhteiskuntiensa levottomuudet, kuten ääri-islamistisen terrorismin, kunniakulttuurin ja joukkoahdistelut. Nykyinen tilanne on kestämätön. Päättäjien täytyy herätä muuttuneeseen maailmaan, purkaa rajoja auki pitävä Schengen-sopimus, joka on suorastaan vaarallinen hallitsemattoman maahanmuuton aikakaudella sekä tehostaa palautuksia jo maahan päässeiden osalta”, toteaa Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Sebastian Tynkkynen.

Lisätiedot:

Sebastian Tynkkynen