Sukupuolikiintiöt historiaan!

Perussuomalaiset Nuoret vaatii luottamustehtävien sukupuolikiintiöiden poistoa laista. Kaikenlaiset sukupuolikiintiöt ovat konkreettinen esimerkki syrjinnästä ja se, että pätevämmän tai vahvemman mandaatin saaneen henkilön syrjäyttää luottamustehtäviä jaettaessa joku vähemmän pätevä – ihan vain sukupuolensa vuoksi – ei ole kenenkään etu.

”Moderni feminismi ajaa kaikille lopputuloksen tasa-arvoa, kun taas me ajamme mahdollisuuksien tasa-arvoa. Kaikilla tulee olla yhtäläinen mahdollisuus menestyä nimenomaan kykyjensä ansiosta, eikä sen mukaan, mitä kenenkin housuista löytyy”, linjaa PS-Nuorten varapuheenjohtaja Auri Siika-aho.

Perussuomalaisten Nuorten mielestä on ihmisiä halventavaa, jos heidän pätevyyteensä ei luoteta, vaan heitä varten luodaan keinotekoisia ohituskaistoja sukupuoleen perustuen. Pätevyyden tulee olla valintoja tehtäessä aina ensisijaista. Etenkin nyt kuntavaalien lähestyessä – ja niiden myötä kunnallisten luottamuspaikkojen tullessa jakoon – on korkea aika nostaa kissa pöydälle.

”Naisena voin sanoa, että en tahdo tulla valituksi työhön tai poliittiseen tehtävään vain sukupuoleni takia, jos tarjolla olisi ollut pätevämpi mieshakija tai -poliitikko. En kaipaa armopaloja, joita en ole itse ansainnut kyvykkyydelläni tai vaalimenestykselläni”, toteaa PS-Nuorten varapuheenjohtaja Liina Veronica Isto.

Liina Veronica Isto, 1. varapuheenjohtaja
liinaisto@ps-nuoret.fi