Suomen ja Viron tiivistettävä puolustusyhteistyötään

Perussuomalaiset Nuoret haluaa tiivistää Suomen ja Viron välistä puolustusyhteistyötä. Viime päivinä vellonut keskustelu Suomen roolista Viron auttamisessa sotilaallisessa konfliktissa herättää huolta järjestössä. Perussuomalaisten Nuorten mielestä Suomen tulee tiivistää puolustusyhteistyötä eteläisen veljeskansamme kanssa.

Suomalaiset vapaaehtoiset taistelivat virolaisten rinnalla Viron vapaussodassa. Tämän ansiosta Viro saavutti itsenäisyyden ja kommunistien imperialistiset riistoaikeet torpattiin. Vapaaehtoiset suomalaiset haluavat tukea Viroa kriisin sattuessa myös nykyään. Itse lähtisin puolustamaan Viroa. Suomen pitää auttaa Viroa kriisin sattuessa.”, vaatii Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Samuli Voutila.

Perussuomalaiset Nuoret ehdottaa suomalais-virolaisten vapaaehtoisjoukkojen perustamista. Joukot tekisivät yhteistyötä koulutuksen sekä alueellisen puolustuksen saralla ja ne olisivat suoraan Suomen ja Viron puolustusvoimien alaisuudessa. Vapaaehtoisjoukot torjuisivat kasvavaa Venäjän uhkaa maiden alueilla.

Kriisitilanteessa emme voisi vain katsoa vierestä kädet taskussa, kun toista itämerensuomalaista valtiota ja kansakuntaa vastaan epäoikeudenmukaisesti hyökätään. Avun antamatta jättäminen olisi kylmä kannanotto veljiämme ja sisariamme kohtaan. Suomalais-ugrilaista kulttuuria puolustavat parhaiten suomalais-ugrilaiset kansat itse”, julistaa Perussuomalaisten Nuorten 3. varapuheenjohtaja Juha Karjalainen.

Samuli Voutila

samuli.voutila@ps-nuoret.fi