Välimeren kansainvaellus on kestämätöntä

Perussuomalaisten Nuorten kannanotto
Julkaisuvapaa

Perussuomalaiset Nuoret pitää huolestuttavana turvapaikanhakijoiden räjähdysmäistä kasvua. Sisäministeriön mukaan Suomeen voi tulla vuoden aikana yhteensä jopa 15 000 turvapaikanhakijaa. Tilanne on Suomen kannalta kohtuuton, sillä määrä on viime vuosiin nähden moninkertainen.

Viime päivinä on tiedotusvälineissä levinnyt kuvia Suomeen tulleista turvapaikanhakijoista, joista suurin osa on nuoria miehiä. Naisia, vanhuksia tai lapsia ei juurikaan kuvissa näy – mutta älypuhelimia kylläkin. Nyt on Arkadianmäellä tehtävä johtopäätöksiä, toteaa Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Sebastian Tynkkynen.

Turvapaikanhakijoiden virta Suomeen on seurausta korkeasta elintasosta sekä turvapaikanhakijoille annettavista rahallisista korvauksista. Tällaiseen ei Suomella kuitenkaan ole varaa, koska hyvinvointivaltiota ylläpidetään jo nyt velkarahalla. Jos turvapaikanhakijoiden virta jatkaa kasvuaan, rasitus näkyy julkisen sektorin kasvussa ja veronkorotuspaineissa. Nykyinen avokätiseen rahanjakoon perustuva integraatiopolitiikka on tullut tiensä päähän, minkä johdosta turvapaikanhakijoille maksettavat rahalliset tuet tulee lakkauttaa.

Hallitusohjelmassa on sitouduttu tiukkaan kulukuriin ja normien purkuun, mutta nyt julkista sektoria ollaan paisuttamassa miljoonilla euroilla. Tyhjästäkö vastaanottokeskukset nousevat? Maksu lankeaa suomalaisille veronmaksajille, muistuttaa Perussuomalaisten Nuorten varapuheenjohtaja Aleksi Hernesniemi.

Perussuomalaiset Nuoret kannattaa maahanmuuttoa, joka hyödyttää sekä Suomea että maahanmuuttajaa. Perussuomalaiset Nuoret haluaa, että maahanmuutto on sosiaalisesti ja taloudellisesti kestävää. Jos jatkamme entisellä linjalla, salakuljetus jatkuu Välimerellä tarkoittaen myös tuhansien ihmisten joutumista hengenvaaraan. Suomen täytyy Euroopan unionin tasolla painostaa tiukempaan rajavalvontaan ja Australian mallin käyttöönottoon salakuljetusveneiden pysäyttämisessä. Tämän lisäksi Suomen tulee omalta osaltaan huolehtia Dublinin asetuksen noudattamisesta ja siirtää turvallisten EU-maiden kautta tulleet turvapaikanhakijat välittömästi takaisin kyseisiin maihin.

Lisätiedot:

Sebastian Tynkkynen