Yle Kioskin vaalikoneessa räikeää punavihreää propagandaa

Perussuomalaiset Nuoret on tyrmistynyt siitä, miten Yle levittää nuorille transpropagandaa Yle Kioskin vaalikoneessa. Yle Kioski on tehnyt nuorille suunnatun vaalikoneen, jossa ennen translakia koskevaa kysymystä on reilun parin minuutin video translain uudistuksesta, jossa esitetään muun muassa perusteita sille, miksi alaikäisten pitäisi saada aloittaa hormonihoidot sukupuolen vaihtamiseksi tai vaihtaa virallista sukupuoltaan. Vaalikoneessa on myös johdattelua ennen ilmastonmuutosta, metsähakkuita ja vihapuhetta koskevia kysymyksiä.

Yle on veronmaksajien rahoittama yleisradioyhtiö. Kuitenkin Yle on tehnyt nuorille suunnatusta vaalikoneesta välineen, jolla levittää punavihreää ideologiaa, erityisesti translain puolesta. Tämä on taas esimerkki siitä, miten Yle ei noudata puolueettomuuden ja riippumattomuuden periaatteita, vaan tuottaa kansan terveille arvoille haitallista vasemmistopropagandaa, jyrähtää Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja Asseri Kinnunen.

Perussuomalaiset Nuoret vaatii Yle Kioskin vaalikoneen sulkemista tai selvää muokkaamista puolueettomaksi siten, että johdattelevat kysymykset ja alustukset on muokattu puolueettomiksi, kuten hyvä journalismi vaatisi. Perussuomalaiset Nuoret vaatii myös Yleä tekemään sisäisen selvityksen siitä, miksi näin vihervasemmistolaista politiikkaa myötäilevä puolueellinen ja manipuloiva vaalikone on alun perin tehty.

Perussuomalaisten Nuorten varapuheenjohtaja Auri Siika-aho ilmaisee pettymyksensä Ylen toimintaan. Ylen pitäisi näyttää nuorille, että politiikassa on tarjolla monia erilaisia näkemyksiä ja antaa nuorille mahdollisuus muodostaa oma mielipiteensä. Yle Kioskin vaalikone tekee päinvastaista, kun se syöttää nuorelle valmiina ’oikean’ vastauksen, jota ei saa kyseenalaistaa. Tämä on linjassa yleisen yhteiskunnallisen kehityksen kanssa, jossa vasemmisto ajaa yhtä virallista totuutta ja pyrkii savustamaan eri mieltä olevat yhteiskunnan marginaaliin. Koko kansan yleisradioyhtiön ei pitäisi olla mukana tässä.

Asseri Kinnunen, puheenjohtaja
asseri.kinnunen@ps-nuoret.fi