Kannanotto: Tervetuloa Kärkkäinen!

Lapin Perussuomalaiset Nuoret kannattaa tavarataloketju J. Kärkkäinen Oy:n laajenemista Lappiin. Uuden Kärkkäisen tavaratalon rakentaminen Rovaniemelle tukisi merkittävissä määrin alueellista taloutta jo rakennusvaiheesta ja tavaratalon avautuessa tarjoaisi paikallisille ihmisille lisää tärkeitä kaupan palveluita, jota ihmiset tulisivat käyttämään jopa kaukaa.

– Kärkkäinen tuo Rovaniemeen uusia työpaikkoja ja merkittäviä investointeja, jotka eivät rajoittuisi vain kyseiseen tavarataloon. Minä mielellään otan jokaisen uuden yrityksen ilolla vastaan. Ei ole mitään järkeä sekä evätä mahdollisia työpaikkoja kuntalaisilta että estää kuntaa vaurastumasta. Tervetuloa Kärkkäinen, iloitsee piirin puheenjohtaja Johannes Sipola.

Lapin PS-Nuoret ei hyväksy Kärkkäisen tavaratalon rakentamiseen kohdistunutta vastustusta. Helsingin Sanomien 21.5.2018 julkaisemassa artikkelissa rovaniemeläisiä kaupunginvaltuutettuja ilmaisi, ettei kauppamiestä tarvita ja kuinka rakennustöitä ei saisi aloittaa mielipidevainoon perustuen. Pidämme tavaratalon vastustamista suorastaan vihamielisenä alueelliselle talouden kehitykselle.

– Paikallinen vasemmisto on aloittanut innolla taistelun työtä vastaan. Rovaniemen työttömyysprosentti oli vuonna 2017 keskiarvoltaan 13,3 %. Tällaisessa tilanteessa uusien tavaratalojen rakentamisen vastustaminen on puhdasta kiusantekoa. Yksikään työpaikka ja investointi ei ole Lapissa liikaa ja vasemmiston vihamielisyys liiketoiminnan- ja mielipiteenvapautta vastaan on täysin kuntalaisten etua vastaan, ärähtää piirin varapuheenjohtaja Matti Haapala.

Johannes Sipola / puheenjohtaja

johannessipola@yahoo.com